logo


Twitter Ads

Behalve de meest gangbare sociale netwerken als Facebook en YouTube, biedt Twitter ook advertentieruimte aan. Sinds september 2014 is het mogelijk om met kleinere budgetten te adverteren op Twitter.

Twitter is het sociale netwerk waarbij berichten publiekelijk worden geplaatst. Berichten, de zogeheten tweets, zijn voor iedereen zichtbaar en zijn maximaal 140 tekens lang. Vanwege de korte content in de berichten is Twitter ook zeer geschikt om op de mobiele telefoon te gebruiken.

Net als bij Facebook Advertising is het mogelijk om op Twitter heel specifiek te targetten. Je kunt je richten op specifieke accounts die voor de doelgroep interessant zijn, bijvoorbeeld soortgelijke bedrijven of concurrenten. Daarnaast kunnen bepaalde categorieën samengesteld worden op basis van een zoekopdracht of kan een van de categorieën die Twitter heeft samengesteld worden benut.. Tot slot is er ook nog een zeer specifieke targetingoptie, op basis van woorden die door Twitteraars worden gebruikt in hun tweets.

Twitter biedt drie verschillende vormen van adverteren aan:

  • Promoted tweet

    Dit zijn advertenties die er op gericht zijn om de belangrijkste tweets van een account uit te vergroten onder de betreffende volgers, maar ook onder de doelgroep op Twitter. De tweets worden dan letterlijk de advertenties en deze staan altijd bovenaan.
    Het afrekenmodel is op basis van Cost-Per-Engagement (CPE). Dat houdt in dat pas betaald wordt op het moment dat gebruikers daadwerkelijk een bericht openen, retweeten of er op reageren.
  • Promoted Account

    Deze advertenties zijn er op gericht om de volgersgroep te vergroten. Dit zijn de uitgelichte ‘(spatie weg) wie te volgen’ advertenties. Van de drie suggesties ‘wie te volgen’ is er altijd maximaal één ‘uitgelicht’. Je bent dus goed zichtbaar als suggestie. Een ander voordeel is dat de advertenties worden vertoond op zowel de desktop, tablet als de mobiele versie van Twitter.
  • Promoted Trend

    Hiermee kan het #onderwerp 24 uur trending topic in Nederland zijn. Dit is zeer geschikt om een nieuw product of je eigen merk in de markt te zetten.

De mogelijkheden

Bovenstaande mogelijkheden zijn in de basis de mogelijkheden binnen Twitter. Bij adverteren op Twitter zal worden gekeken naar de specifieke doelstelling van een organisatie en de overige kanalen die worden ingezet om tot een ideale aanpak te komen.

Wij denken daarom graag met u mee over de mogelijkheden voor uw organisatie. Neem daarvoor geheel vrijblijvend contact met ons op.