logo


Google Adwords

Google Adwords is het advertentieprogramma van Google. Dit programma maakt het mogelijk om binnen één dag gevonden te worden binnen Google. Vervolgens kan door de juiste optimalisaties door te voeren heel snel een rendabele campagne worden gevoerd.

‘Niet gevonden worden in Google is als een dichte winkel in een drukke winkelstraat’.

De essentie van een succesvolle campagne is de juiste combinatie van zoektermen en advertenties. De zoekterm die in Google wordt ingetikt is in wezen de vraag van de consument. De advertentie is daarmee het antwoord. Vervolgens moet het antwoord uiteraard goed aansluiten bij de landingspagina, zodat de bezoeker daadwerkelijk vindt waar hij naar op zoek is.

Naast het basisprincipe zoals hierboven beschreven, kent Google Adwords vele andere (extra) mogelijkheden die zullen leiden tot succesvolle resultaten. Voorbeelden hiervan zijn advertentie-extensies (betekenisvolle toevoegingen aan advertenties), uitsluitingszoektermen en lokale targetting.

Naast de meest gebruikte vorm van adverteren binnen de zoekmachine Google, zijn er nog meer vormen van online adverteren die binnen Google Adwords kunnen worden ingezet. De belangrijkste zijn:

  • Remarketing
  • Display advertenties
  • Google Shopping
  • YouTube video’s

 

De mogelijkheden

Bent u geïnteresseerd in (een van) de vele mogelijkheden die Google Adwords te bieden heeft? Perform Online denkt graag met u mee. Neemt daarvoor geheel vrijblijvend contact met ons op.


  • Google Retargeting